18 March 2011

PAS dok Fikir Pasal Ancak je Ker?

Saya pun tak faham kenapa puak puak PAS ni asyik dok bercerita pasal ancak dan menuduh Dr Zambry, Menteri Besar melakukan perkara yang berkaitan dengan khurafat sedangkan yang jelasnya si NIzar menghadiri upacara sembahyang lilin dengan apek apek DAP tu tak dikisahkan??. Memang hati kaya puak puak PAS ni sebab suka sangat dok mengintai salah orang sedangkan keporakan dan kehaprakan dalam puak puak dan pemimpin mereka disimpan. Sebab apa?? tak lain dan tak bukan sebab bodoh dan tak reti bahasa kerana asyik memperkatakan tentang Islam tetapi dalam masa yang sama mereka tidak sedar perbuatan mereka itu bertentangan jelas dengan akidah Islam.

Cubala sekali sekala kita menilik  diri kita yang sememangnya tidak 'perfect' masing masing mencari jalan yang di redhai oleh Allah untuk bekalan di akhirat kelak. Sampaikan mufti pun mereka nak pertikaikan dalam soal ini. Aduh, langsung puak puak ni tidak ada moral yang tinggi dalam menyampaikan dakwah kolot yang kononnya memperjuangkan Islam.Hari ini semua ulamak ulamak yang berada di dalam PAS sudah tidak boleh di terima pakai lagi berdasarkan moral mereka yang sudah lapuk dan berpaksikan kepada hawa nafsu serta perasaan dendam yang membara kepada kerajaan.

Boleh dikatakan tokoh yang mempunyai pengetahuan agama dalam PAS hari ini suka sangat mengutuk pemimpin UMNO dengan berbagai cerita walhal hakikatnya perangai mereka sendiri adakalanya lebih teruk daripada pemimpin kerajaan. Takkanlah semua benda yang dibuat dan dilaksanakan oleh kerajaan tidak betul dan sudah menjadi adat sekiranya ada kesilapan perlu diberi teguran secara membina demi kepentingan sejagat.



Rujukan :
"
“A candlelight vigil is an outdoor assembly of people carrying candles, held after sunset. Such events are typically held either to protest the suffering of some marginalized group of people, or in memory of lives lost to some disease, disaster, massacre or other tragedy.
Such vigils may also have a religious or spiritual purpose. On Christmas Eve many churches hold a candlelight vigil.”
Terjemahannya:
(Upacara) Candlelight Vigil merupakan satu perhimpunan terbuka di mana pesertanya membawa lilin, yang dinyalakan selepas matahari terbenam. Biasanya ia dianjurkan sebagai satu protes bagi mewakili kesengsaraan kelompok2 tertentu yang tertindas dalam masyarakat; ataupun sebagai suatu peringatan kepada mereka yang terkorban akibat wabak penyakit, bencana, huru hara, atau tragedi tertentu.
Upacara seumpama itu juga mungkin ada tujuan keagamaan. Di malam Krismas , banyak gereja yang mengadakan upacara bertafakur sambil memegang lilin"

Artikel berkait

No comments:

Post a Comment