17 March 2011

PAS Melenting Kena Saman Ekor

Salam untuk semua..Untuk makluman semua pembaca, PAS sekarang ini sedang berusaha bersungguh sungguh untuk mendesak kerajaan supaya menghapuskan saman ekor. Dengan tema 'Saman ekor mengkayakan kroni kroni pemimpin negara dan menderitakan rakyat ', satu badan bertindak telah ditubuhkan oleh pimpinan PAS yang dipengerusikan oleh Mahfuz kononnya tindakan ini membebankan rakyat. Malas saya nak hurai panjang lebar pasal saman ekor, kerana apa yang penting sikap pemandu tu yang perlu berubah dan berdisiplin di jalanraya, nescaya tidak akan berlaku perkara yang tidak diingini. Sekiranya, dihapuskan kaedah ini, adakah ianya memberi kesan kepada tahap kesedaran orang ramai betap pentingnya berhemah di jalan raya dan tidak mengamalkan sikap memandu secara membuta tuli di jalanraya. Di bawah ini saya sertakan beberapa poster dan artikel yang disebarkan oleh PAS untuk menggerakkan badan bertindak saman ekor yang dikenali sebagai Kempen Anti Saman Ekor (KASE) buat tatapan semua.







Artikel berkait

2 comments:

  1. kalau tak salah kenapa orang pas pkr dan dap takut bayar saman. kes dna pun sama anwar takut, orang pr kononnya berjuang untuk keadilan tetapi apabila keadilan ditegakkan melenting pula. sabaar leh. yang salah tetap salah. duit kutipan saman ini adalah untuk bayar gaji kaitangan awam dan bukan nak bagi pas dap dan pkr anjur ceramah politik. jangan semuanya salah brother..... fikirlahhhhhhh

    ReplyDelete
  2. kalau dah salah tu, bayar aje la! lagipun kalau drive laju2 bukan saja bahayakan diri sendiri tapi org awam yg innocent!

    ReplyDelete