12 March 2011

“BANGGANYA PAS BILA BENDERA ISLAM MEREKA DI PASANG DI GEREJA”

Assalamualaikum...

“Mereka mendakwa bahawa PAS sajalah yang dapat membawa syiar Islam di negara ini dan mendakwa bahawa UMNO tidak berusaha untuk menegakan pemerintahan mengikut cara Islam atau dengan kata lain pemerintahan yang berteraskan Al Quran dan Hadis”.

Selain itu, PAS juga tidak jemu jemu menuduh UMNO tidak menyokong perjuangan Islam malah  seringkali membuat tohmahan tohmahan bahawa ulamak-ulamak dalam UMNO bermula dari peringkat Menteri sehingga ke jabatan yang berkaitan agama tidak bersungguh – sungguh untuk berusaha menyelesaikan sesuatu isu yang berkaitan dengan kepentingan agama Islam.

Bagi ahli dan penyokong setia jakun PAS terhadap tokoh yang di gelar dengan panggilan ‘tok guru’ iaitu NIK AZIZ adalah segala-segalanya sehingga boleh disifatkan sebagai tok guru pujaan puak puak PAS.  Bagi mereka, setiap apa yang diperkatakan oleh ‘tok guru’ mesti diikuti dan diterima pakai walaupun ianya kadangkala bertentang dengan akidah umat Islam. Saya masih ingat banyak isu isu kontroversi yang ditimbulkan oleh NIK AZIZ antaranya :-

          “NIK AZIZ tidak bangga menjadi seorang Melayu!!!!

“ PAS lebih senang berkawan dengan DAP berbanding UMNO 
  walaupun UMNO terdiri daripada orang orang Melayu ‘

“ Mengatakan ulamak UMNO sepertimana teropoh kayu   
   walhal hati NIK AZIZ sebenarnya sudah menjadi batu   
    langsung tidak boleh ditegur ibarat dirinya sudah ‘perfect”
   untuk ke Syurga Allah”

Walau apapun yang dipertahankan oleh PAS, mereka perlu sedari diri bahawa tanpa kebijaksanaan pemimpin UMNO dan BN dalam mentadbir negara ini sudah parti kita tidak akan berada di tahap ini. Sehingga melahirkan ramai cendikiawan-cendikiawan PAS, golongan profesional PAS yang sememangnya manusia yang boleh disifatkan tidak mengenang budi dan boleh di labelkan sebagai ‘Si Tanggang Merindu Bulan Penuh Jatuh Ke riba”.

Mereka sebenarnya telah dikeraskan hati yang penuh dengan dendam kesumat kepada UMNO kerana belum berada di tampuk kuasa pusat. Namun, cuba kita lihat apa yang saya ingin kongsikan dengan semua pembaca termasuklah penyokong PAS tegar mengenai kebanggaan puak puak PAS yang dah menjadi hamPAS ni gambar di bawah. Aduh betapa sukanya akhirnya dapat memasang bendera yang kononnya melambangkan ciri ciri Islam di pasang gereja methodist fanatik kristian. (Beragah 11hb Mac 2011 )








Artikel berkait

No comments:

Post a Comment