27 March 2011

Ketua Serikandi PKR Pusat Buat Hal Lagi??

Pening kepala bercampur haru biru apabila memikirkan perbicaraan
kes liwat AI yang sehingga kini masih belum selesai. Namun, percaya
dengan pihak pendakwaan bahawa kes ini akan diselesaikan dalam
masa yang terdekat.

Kenyataan terbaru oleh Ketua SK PKR Pusat, Aishah yang mendakwa
penglibatan seorang pegawai polis bernama Ridwan sengaja mereka-
reka cerita untuk mensabitkan AI dalam kes liwat..


Baru je beberapa minggu lepas di Bagan Datoh, si Aishah ni berbohong
dan memutarbelitkan fakta kali ini sekali lagi menjadi pemutar alam
untuk mempertahankan AI.

Apa agaknya ilmu yang dipakai oleh AI sehingga si celek yang mentah
ni pun dah terpengaruh sehingga begitu jauh.

Hinggakan kes liwat AI pada tahun 1998 juga dikaitkan dengan pegawai
Polis ini sedangkan dia sendiri tidak kenal pegawai polis berkenaa. Kalau
nak kelentong pun biarlah berpada-pada kerana ada yang lebih tahu
mengenai cerita sebenar.

Wow!!! nak pengsan aku kena 'Torpedo' ni..

Dalam masa yang sama memberitahu bahawa keputusan yang
dikeluarkan oleh Hospital Pusrawi adalah betul bahawa
Saiful tidak diliwat . Bagi saya simple, kalau apa yang berlaku'itu melibatkan
ahli keluarga dalam rumah kita, takkan nak dihebohkan kepada umum.

Kronologi perbicaraan kes liwat AI yang dipetik dalam blog MiM

12 – 2.00 Petang, 26 Jun 2008 – Mesyuarat Anwar Bersama VIP Di 1152
Pada pagi 26 Jun 2006, jam 10.30 pagi Anwar mengingatkan Mohd Saiful supaya hadir ke Kondominium Desa Damansara, pada jam 2.15 petang kerana di antara jam 12 tengahari hingga 2.00 petang, Ketua Umum PKR itu mempunyai mesyuarat sulit dengan VIP di Unit 1152.
Tujuan Anwar arahkan Mohd Saiful ke sana untuk berbincang jadual kerja secara peribadi di antara Ketua Umum PKR dengan Pembantu Sulitnya itu.
Mohd Yusof : Jika diingatkan apakah Anwar beritahu (kepada anda) pada 26 Jun 2008, jam 10.30 pagi ?
Saiful : Anwar ingatkan saya kembali untuk datang ke kondo tersebut dan kedua beritahu tentang mesyuarat dengan Prof. Ariff pada jam 12 di Kondo Desa Damansara di rumah En Hassanuddin.
Mohd Yusof : Kondo di mana?
Saiful : Unit lain 1152
Mohd Yusof : Anwar ada beritahu kenapa beliau mahu kamu ke sana?
Saiful : Ada. Untuk bincang jadual kerja
Mohd Yusof : Anwar akan berada di sana ?
Saiful : Ya
Mohd Yusof : Pukul berapa kamu diberitahu patut berada di sana ?
Saiful : Sepertinya 2.15 petang



2.45 – 4.30 Petang, 26 Jun 2008 – Mesyuarat Sulit Anwar Bersama Saiful Di 1151
Sebagai justifikasi membolehkan Mohd Saiful keluar dari pejabat Ketua Umum, Seksyen 16, PJ, Anwar mungkin menelefon ketua Staff, Ibrahim Yaakub supaya membenarkan Mohd Saiful menghantar dokumen kepadanya di kondo tersebut.
Mohd Saiful bertolak dari Pejabat Ketua Umum, PJ pada pukul 1. 45 petang. Sebelum itu, Ibrahim Yaakub mengirimkan satu dokumen kepadanya untuk diserahkan kepada Anwar.
Mohd Saiful sepatutnya sampai ke kondo itu pada jam 2.15 petang, tetapi hari itu dia sampai lewat, kira-kira jam 2.45 petang.
Mohd Yusof : Pukul berapa tinggalkan pejabat (Seksyen 16, PJ) ?
Saiful : Saya bertolak lebih kurang 1.45 petang
Mohd Yusof : Masa kamu tinggalkan pejabat, adakah kamu berlenggang atau ada bawa apa-apa ?
Saiful : Bawa satu dokumen yang saya tak pasti (isi kandungannya) tetapi diserahkan oleh ketua staff, En. Ibrahim Yaacob untuk diserahkan kepada Anwar.
Mohd Yusof : Pukul berapa lebih kurang smpai ke kondo?
Saiful : Lebih kurang jam 2.45 petang

etelah sampai di Kondo itu, ketika keluar lif di Tingkat 5, Mohd Saiful berselisih dengan seorang lelaki yang tidak dikenalinya yang baru sahaja keluar dari Unit 1152.
Saiful : Dari pintu lif saya ke tingkat 5.
Mohd Yusof : Keluar lif?
Saiful : Ya
Mohd Yusof : Unit ini di mana bila keluar lif, pergi kanan atau kiri?
Saiful : Keluar lif pergi ke kanan
Mohd Yusof : Masa keluar apa terjadi?
Saiful : Saya berselisih dengan seseorang
Mohd Yusof : Dari pintu lif dengan orang itu berapa jauh?
Saiful : Pada masa itu orang itu baru keluar dari unit En Hassanuddin, dan berselisih dalam perjalanan.
Mohd Yusof : Kenal dengan orang yang berselisih?
Saiful : Tidak kenal
Mohd Yusof : Lelaki atau perempuan?
Saiful : Lelaki

Artikel berkait

7 comments:

  1. Tak payahla nak tes..
    nanti kena sekali
    nak lagi..
    Kesian kat bini dia nanti
    asyik kena tinggal nak jenguk siti aisyah pulak!!!

    ReplyDelete
  2. Habis la orang kg kena tipu si pembohong.Kalau baca pun tak banyak,tak tahu perkembangan jabatan orang lain tak usah buat fitnah oi.Rodwan dulu dengan ridhwan kes Saiful ini pegawai yang berbeza. Apalah bangang sangat si Sri Kendi wal cerek ni.

    ReplyDelete
  3. Fitnah itu sesuatu yang berat kesalahananya.
    Begitu juga dalam Islam menggariskan kesalahan
    fitnah itu lebih berat daripada membunuh.
    Saya yakin dan percaya pihak polis
    menjalankan tugas mereka dengan penuh
    dedikasi dan profesional.
    Kepada Aishah, sudahlah nak buat
    macam macam cerita sebab ko tu baru setahun
    jagung dalam politik.

    ReplyDelete
  4. hati-hati ko aishah nanti bila anwar minat kat ko mana nak lari..hahahaa.

    ReplyDelete
  5. Bohong la aishah kat orang kg boleh lah Tapi kau tu tak mengkaji tetapi mengeji orang!


    Bekas PKR,HTG melintang.

    ReplyDelete
  6. hahaha..ye btul

    ReplyDelete
  7. Orang kg ceramah kepada orang kg taksub elok la tu kata filem p.ramlee.Jangan berlakon jadi saloma sudahlah Aishah>

    Wan, Simpang Pulai.

    ReplyDelete