07 March 2011

POLITIK SAMSENG PAS

Assalamualaikum..

Dalam mengimbau kempen yang dijalankan oleh PAS di Merlimau dan Kerdau, persoalan yang pasti bermain di ruang fikiran pengundi, ahli politik dan wartawan adalah kenapa PAS masih “bertungkus lumus” menjalankan kempen sebegitu rupa untuk mencari kemenangan mutlak.

Kedua-dua pilihanraya kecil kali ini dicemari dengan budaya samseng. Di Merlimau kereta penyokong yang hadir mendengar ceramah BN dipecahkan. Di Kerdau golongan tertentu membaling batu kenderan yang dinaiki Menteri Besar Pahang.

Segala perlakuan itu diselang seli dengan kempen Parti hamPAS  yang berpaksi kepada  ayat ayat suci Al Quran  dan ceramah yang menyerang keperibadian pemimpin PAS.

Malah ada NGO   Malaysia menganjur majlis makan percuma dengan cabutan bertuah yang menawarkan hadiah menarik.

Ramai akan bersetuju bahawa pilihanraya umum yang menjanjikan “kebahagiaan” untuk rakyat di negara ini.
 

Setiap pilihanraya kecil - dahulu dan sekarang - diwarnai dengan janji-janji dan projek mi segera sogokan OLEH  Pakatan Rakyat. Kerdau dan Merlimau tidak terkecuali.

Namun segala sogokan 100 hari PR  itu tidak dapat menutup mata pengundi kepada masalah fanatic para penyokong PAS yang kononya bertunjangkan kepada pejuangan memartabatkan agama Islam.

Kesemua pengundi Merlimau dan Kerdau akan tetap memangkah calon BN, kerana mereka mahukan pemerintahan yang adil dan amanah pada setiap masa, bukannya untuk tempoh pilihanraya kecil sahaja.

 
Demi golongan pengundi inilah, maka  pihak kerajaan  tidak boleh berputus asa untuk membela rakyat, sama ada di Semenanjung, Sabah atau Sarawak.

Perselisihan dalaman harus dibendung, saf dirapatkan dan kekangan sumber diatasi.

Ini amat penting untuk membolehkan BN mendokong suara rakyat yang semakin mual dengan politik yang dipengaruhi anasir al juburi ANWAR IBRAHIM atas nama membela agama, bangsa dan negara pada setiap pilihanraya.

Artikel berkait

No comments:

Post a Comment